Back in Czceh
Lenge siden sist BMX løp for min del i Tsjekkia. Men dette var gøy! Flott bane og område i Benatky Godt organisert løp Og security til å leve med! Det har det ikke alltid vært her - her har vi sett banen gjerdet inne med svart plast, så ingen skal få se den før trening - vi har sett innleide vakt pitbuller og vi har bygget om et hopp mens konkurransen pågikk
(2003) Alt dette har hendt i Klatovy som hadde løp en årrekke, for han som ledet denne klubben, good old Marek - eide også hotellet og restauranter i Klatovy, i tillegg til å sitte i styret for UEC I Norge har vi et ord som betegner dette, sånne eierskap og rolle sammenblanding😎 Men Benatky var bra! Vinden var der, den styrer vi ikke med, det er det enesteå sette på minus siden. Hotel, løp, leiebil, mat og humør, samt resultater var innenfor med grei margin. Det setter vi pris på!
Fantastisk gøy å reise med Andre, mange unge blir nok lei av å høre røverhistorier fra «gamledager» man det er en del av det. Andre og meg har opplevd mye i sammen - og vi ler mye å dette sammen med ungdommen. Det er kjekt! Synes i all fall vi 😂😂
Egentlig har det gått på skinner fra P7 på Sola, og helt til nå. Tsjekkia overrasket i positiv forstand. Der er mange bra Tsjekkiske ryttere! De vil mye og er sultne Lukas Tamme er nasjonal trener og driver de hardt. Fortsatt er hun med briller, som skiver lister med hånd sentral i forbundet. Kjekt å treffe dem alle igjen!
Fredags treningen gikk greit, dvs greit- vi fikk ikke gjort alt vi kom for. Vinden var vanskelig men ikke uoverkommelig. Den satte en liten stopper for hva vi fikk gjort - men vi ristet det av oss og tenkte «vinden gir vi faen i - så lenge vi ikke styrer den»Vi følte oss 95% klar lørdag, og det gikk godt både i form av hvordan vi syklet or resultatene vi fikk😎 Tuva blei 6 i finale U 23🇳🇴🇳🇴 en solid prestasjon. Tobias blei 2 i 15/16 meget bra! Nikoline og Sara kom til semifinale i jenter 15/16, Magnus røyk i 1/4 i juniorklassen og Elias røyk i 1/8 U23, ganske greit👏
På søndag var Tobias igjen 2 i 15/16 etter en ny solid dag. Tobias sykler fort og stabilt - og har 1-2-2 de siste 3 EM rundene nå. Det er sterkt - knallsterkt! Elias røyk ut i 1/4 i U23 syklet sterkt begge dager, har noe på gang! Magnus det samme ut i 1/4 - marginer i dag blir kjørt ut i 2 sving av en løk! Synd.Tuva sykler godt ryker på toppen av bakken i dag med å klikke ut, trist men syklet godt! Sara ryker i 1/4 og Nikoline i LCQ med en gateflip vi sjeldent ser maken til
Nå gjenstår det å pakke litt, samle opp rot og komme seg hjemover. Vi flyr mandag. En god helg med mye gøy! 🇳🇴🇳🇴
Til slutt en gammel røver historie ToiToi er fortsatt stort i Tsjekkia. De har overlevd fram til i dag - «BEST IN SHIT» har vært slagord siden 2003 #Klasse Andre prøvde det ut - og mener at det fortsatt er mulig å surfe på nett derfra
Kommentarer
Legg inn en kommentar