Frankrike igjen
Jeg har vært i Frankrike før - det er ganske likt i Frankrike som før, de samme parkeringsvaktene står her i La Chapelle enda, og mange av de samme security gutta. Sikkerheten er som alltid på knallrødt. Alle er en potensiell terrorist, lange omveier for å få gjort en jobb - gjerder å passere grinder å åpne.! Der alt er lov er på tribunen for trenere, der er foreldre tanter, onkler andre kjente av rytterens tante. Det er ikke så nøye - men ikke gå akkurat der det er kortest! 
Alle snakker kun fransk og himler med øynene når du spør om ting på engelsk.Det begynte allerede på veien ned hit fra Paris - stuck in traffic kø kø kø og grisete forbikjøring her av locals, gjerne på en trimmet moped, mellom biler i ulike filer. Fantastisk trafikk kultur det der😃 
Trening torsdag gikk bra alle var på hugget og avviklet trening på en god måte. Lang dag - på banen 0800 og hjemme 1700 trøtt! Men når utbyttet er bra står vi i det. Fredag startet med warm up - Warm up I bmx betyr 2 runder på banen gjerne 2-3 timer før du sykler usikker på «warm up effekten»men warm up heter det. Alle startet godt Tuva, Magnus og Tobias rett videre, Elias videre via LCQ (Last chance qualify) Grei start.

Tuva tok seg via kvart og semi helt til finale. Hun blei nummer 6 Tobias gikk gjennom 1/16, 1/8,1/4 semi og blei 5 i finalen, sterkt av begge to. Magnus røyk i 1/8 unødvendig synes jeg, Elias røyk også i 1/8 etter å ha vært i toppen av heatet inn i 1 sving. Lørdag morgen var det på den samme igjen - trening 0815 for første mann og sånn gikk timene fram til 1025 - gate drop! God dag igjen norske farger viser igjen.
Tobias i finale igjen i 15/16 5 plass i dag - sterkt han har 1-2-2-6-5 på rad nå meget bra! Magnus var i semifinale i dag topp 16 det er bra som 1 års junior, hans andre semi i år. Tuva fortsatte for så vidt fra i går, men røyk i semi i dag. En god helg for U23 dama/jenta vår! Elias røyk i 1/8 U23 må bli litt sterkere 😃 så er han i nærheten av noe bra! Pakking rydding - kjøring og fly gjenstår nå før vi er hjemme i morgen på selveste 17.mai🇳🇴🇳🇴
Kommentarer
Legg inn en kommentar