EM - Sarrians 2026
Om du ikke kjente meg, skulle en kanskje tro jeg var Frankofil. Det er 3 gang i Frankrike på et par måneder. Men jeg kan berolige - det er terminlisten som gjør det, det er ikke egen fri vilje. Jeg liker jo egentlig Frankrike ganske begrenset, og i små doser. Noe av det beste med Frankrike er Sylvain Andre - det er en god mann! Han er verdt hele Frankrike! Renaud Blanc er også kjekk å treffe i Frankrike, to gutter fra «våre» dager som fortsatt holder koken!-
Men terminlisten styrer ikke jeg - dessverre. Frankrike er samme gamle - security på rødt, ingen parkering, ingen snakker engelsk og alle lukter hvitløk eller røyk. Maten er begrenset, været er varmt, det støver på banen og det er motvind i luften.
Utover det er det ok. Hotellet er bra, leiebilen ok - og vi har det fint! Humøret i gruppen er bra! Trening i dag var bra, vi er på hugget for lørdag og EM, sånn det ser ut i dag - så får vi se da etter hvert. Fredag blei en grei dag - mye utenom sportslig og litt sportslig på kvelden med trening for Tobbe. Før det tok vi en tur opp på MT Ventoux 1910 moh et av fjellene Touren går over innimellom Det var en lett 1910 topp egentlig😃
Varmen her nede er rett og slett overveldende 40 grader på det jevne - det er tungt å bare være her, det svettes ut 2 sett til dagen og det er for varmt. Lørdag i dag løpsdag - det begynte bra med trening på morgenen. Alle så friske ut. Elias åpnet forrykende ledet sitt heat inn i 1 sving supte - slo seg over alt på kroppen og var ute! Trist etter den gode 1 sletten, men sånn er det. Tuva hadde ikke en av sine beste dager, jeg vet ikke hvorfor men i LCQ måtte hun også nedpå. Takk for i dag😎 Vi stod igjen med Tobias i 15/16 og Magnus i junior. Magnus var ikke så «Sharp» som vi hadde håpet men en hederlig 1/4 finale som fort kunne vært en semi med treff på gaten. Tobias ryker i semi - for første gang på lenge. Begge «våre beste kort» legger igjen sine plasseringer ned start bakken , der begge egentlig har sin fremste force - det bekymrer meg.
Vi kan forklare og bortforklare men i dag stemte det ikke. Vi må opp i tauene og trimme seilet til VM som er neste store løp. Da må vi lære av dette - og komme sterkere tilbake. Vi må få ut vårt beste! Det må vi klare, når vi er langt fra å greie det, er det ikke godt nok denne gang. Harde fakta, men sånn er det. Ditt beste er alltid godt nok, men når du ikke får ut ditt beste på viktige løp, er det for dårlig - av oss.
Noe av det kjekke er jo all fansen som er på plass
Her er både foreldre og tanter og onkler som stiller opp å hjelper med alt mulig. Tusen takk for det😃🇳🇴🇳🇴
Mikkel Svendsen imponerte meg i dag med måten han sykler på. Det kan bli spennende framover å se hvor bra han kan bli.
Kommentarer
Legg inn en kommentar