World Cup i Frankrike

​Torsdag 4 juni satte vi oss på flyet mot Frankrike og Sarrians. World Cup - første gang for Tuva, første gang på lenge for min del, men jeg har jo vært på en del…

Vi var gjennom det vanlige i Frankrike - ingen snakker engelsk, securitates på plass, de som får på seg en vest så styrer de alt. Parkerings forhold som vanlig, dårlig skilting og vamt i været😂😂 Sånn er det - og forventningene innfris hver gang. 

EM skal gå på samme banen seinere denne månden - det ligger også i «potten» Tuva har gode resultater dette året i E - Cup derfor mente vi nå at WC var på tide, det er viktig å få den 


erfaringen når du er god nok. Sarrians viste seg fram fra «sin verste» side på trening fredag. Vind - ganske mye vind, fra alle kanter, noe som er ganske vanlig her. Det gjorde at kun 8-10 damer av 90 fikk hoppet 1 hoppet på trening . Det er jo ikke optimalt. Tuva var klar på at «jeg hopper det i morgen» Javel tenkte jeg - 20 minutt trening før løpet - jaggu må vi fort igang da! 

Inngangen til første WC har vært god- mange gode treninger hjemme etter finalen i La Chapell. God følelse, fremgang, mestring - klar for mer! Derfor tenker vi at målet her nede er å framstå som vi ønsker - sykkelmessig. Ikke så mye vekt på resultat, men prestasjon få ut det du er god for. Kunne si i etterkant, ja jeg fikk ut mitt beste! Da er du med i løpet og jager helt inn!😃

På Team manager møte torsdag, traff jeg mange «gamle» kjente, både trener, dommere og funksjonærer - mye «the old man is back» 😂😂😂 Ja det er vel bare å erkjenne at jeg kanskje er av de eldste som holder på med dette😃 Hoved dommer Euan fra GB er rett og slett en hyggelig venn fra tidligere følte at ikke han var den eneste gamle lenger😃 Det samme er Olafs Lackuks en av de som drar lasset i Latvia. Denne gang var også bror Ivo Lackuks på plass. Gamle treneren til Stormbergs 😃 Plutselig traff jeg på Liam Phillips, som ikke har noen direkte rolle i BMX nå men hadde fått et barn og alt var for øvrig bra i GB😃 Daudet og Sylvain traff jeg på i dag, olympiske medaljører - gøy ! Sylvain hadde forresten med sine 2 barn og kone Eva og ba meg hilse til Andre😃 «it seems like you never left» sa Sylvain. Kjekt.


 Blei litt utenomsportslig det må ta meg inn igjen! Sånn er det jo når du lar deg rive med😂😂 

På trening lørdag holdt Tuva det hun lovet - hun hoppet 1 hoppet 2 ganger klikk klakk da var det i boks. 1 innledende med en 70 % start resten rundt ok holdt til 5 plass men var med helt inn. Over i LCQ greit nok det, men tiden fra 

innledende  var god , 3 gikk videre på dårligere tid i andre heat - det ga 1 valg av bane i LCQ  vi gikk for bane 1 god start god bakke godt hopp, gre 1 slette inn i sving som 2-3 slipper ei jente på ytteren blir 3 ut på 2 slette blir 3 i mål og ryker, men er igjen med helt til streken. 


Dag 2 begynner med ei god trening - Tuva gjør det hun skal 2 gode gates bra bakke og over 1 hopp. Alt ser godt ut 😃 Så kommer Serrians vinden innover oss før runde 1 - som et kaldt gufs i de 28 varme gradene det er. Tuva «stivner» litt på gaten i 1 moto - hopper ikke og dermed er det LCQ. Jeg må si helt ærlig at jeg var ikke særlig fornøyd med første moto. 5 hoppet 2 hoppet ikke. Da er det mulig å hoppe! Vi framstår ikke sånn vi ønsker akkurat der. 

Vi kom oss opp på hesten igjen til LCQ Tuva med god gate hopper clean vinner LCQ #klasse når vi først må inn i den!  Videre til 1/8 er bra når det er første WC. Dessverre blir 1/8 en trist greie, uten hopp, og da stopper det der. Det er så mye å vinne på å hoppe skikkelig på 1 hoppet - når du er god på resten av banen. Sååå mye😃 god læring - føle på høyt nivå og forberedelse til EM på samme bane om 2 uker!

All in all 70% er veldig bra her nede - vi må hente de siste 30 % med mer trening. 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Laget, samholdet og evnen til å glede seg på andres vegne.

Jenter på landslaget !!

"Å gå stegene for deg"